(^__^)v



Sunday, December 8, 2013

Jalan itu....

1.23 am... 9 disember...

Assalamualaikum....

hum..im back..gadis lukisan for sure...nothing to do so i post this at almost reach at malam2 buta ni... humm... ok... blog aq asyik ckp pasal cinte je kn???boring glerrrrhhhh... alaaa..bese la... tgh bujang kang..hakhakhak... emm.. ttibe plak wat sedehhh .. erghhhh... ok .. nk cte yg aku skrg cm nk ke arah dewase r... u know what.. aku start dh suke cm org2 tua suke.. contoh nye op... set gelas2 n pinggan2 ... erghhhhh .. dulu mane r ade mende2 cm nih.. x pikir pon dlm hidup ni.. plik op... se ag... aku xleh tgk baby .. aku jadi gilo... eh itu lambang aku ke arah dewase mengikut firasat aku...dulu.. tgk baby pon boring.... satu ag... aku nmpk perubshan aku dulu n skrg...skrg lbh mementingkn cari psngn.. cm gilo je op.. ala.. mane x nye kan dh 20 thun r... tp aku stil nok enjoy lg.. gilo xnok kawen???argh.. whatever... ok next .. dulu.. aku mne r cre sal penmpiln.. dh r dulu gemok.. -_____-ok.. aku dh mention cni.... ramai kwn lame tgur aku makin laeng.. well hello xkn lah nk duk kat tampuk lame.. kene r brubah ke arah yg lebih baek... lau x nnti mung seme ngutuk op... bukn aku takut kne ngutuk tp aku penat tgk korg ngutuk aku.... tp dalamn aku x penoh bruboh ok... ok ok ok u olsssss.....(gediksss)...pe motive aku post seme2 ni ea..... aku luah isis ati aku je mlm2 buta ni... ohhhh esok kelas kul 9... mlsssss nye bgn pagi.... aduh la.... perkare paling mlm bngn pg g kelas.. nk siap2 tuh mls... mmg la bgn smyg subuh .. tp klo la leh tido pas smyg tuh dh heaven doh... tp gtu r.... kne atsi ler tu... wehh mung bce sedak2 je op.. jgn komeng nape2 r..aku bleber je sini sorg.. ckp sorg2 hahahahahah   ( gilo) ..ok..aku gilo...hahahahhahah...... weh... aku penah terpikir awwww ...... aku ni ade peminat secret x?????hahahahh...alah.. pe saloh nye pikir ... erghhh nok kate aku prasang r tuh.. wekkkk .. layanggg dop.... hum lau thu ade peminat susah r sket op... jd janggal..so.. biarlah rahsia kehkehekheh... x hairan pon sbb sape yg minat aku ??xdop... hahahaha...... seronok tol sembang sorg2 nih... kahkahakh... biar r.. wu├║uuuuuuu......... lgpon layng dop ni blog aku kang... erghhhh...... (annoyed) ...humm...jd mnusia bnyk kne pk op...ape?ape?tgh pkir r tuh aku ni sape... erghh layang ehhh ...hum..aku mmg lasor pon ckp.. kehkehekh.... ha..ok benci org kate aku pendiam.. aku bnyk mulut ok.. cume klo aku diam tu aku x suke mung r tuh...hahahahahhaahah... padangg muke.... k r... gud nite.. ngntok ...cuh cuh cuhhhhh!!!!!!


publishh......



JADi MANUSIA WAJIB PIKIR....... 

Tuesday, September 10, 2013

LOVE

10.9.2013...11.18pm..

  The story begin when my heart was hurted by someone.. and starting from that time,i made decision to play as single person of role in my life right now..in my entire life,i feel down coz of that. really sucks ... for normal human being,of coz i want to be someone who really happiness with love.to be in love .. the persons that i met for the passed time make me  down an fade up with men.. may be we was not be a fate together but its still feel like i not have a pride..my heart was broken .STill if i met someone one day,feel like fade up u know...n when i stop loving someone.. people of male surrounding give hint but i just not response coz i have a broken heart.. this is for the first time... everyday i feel like want jump building (nehh in dreams) but ok im still have normal mentality...
 -_-  I dont have person that can hear my story so that i put it in this blogger ..for a men.. why so cruel ??if love someone,just one.. pliss.... n my friends said "Ja, DO U HAVE A SPECIAL BOY NOW?? "... what i just tell... NO DEAR...ITS NOT THE RIGHT TIME TO TALK ABOUT ... that just my answer then ... i feel so sad... then im 20 .. its give more pressure when think about age n not have  a boy yet.. ok .. its normal ok...-__-  normal...may be my Allah SWT will give better one in someday... just think positive from day to day..thats what i do always... sad .. yup sad... but what can i do.. i just accept what Allah SWT give.. so after that.. dont say any words about love ok.. cause i have broken heart..  

Publish.......



Friday, July 6, 2012

Tersentuh hati bace ni


6/7/2012...7.45 p.m..

saat tiada LELAKI yang hadir memetikmu
janganlah engkau sekali2 MERENDAHKAN DIRIMU
Menggugurkan diri..menyembah tanah..
Sedangkan engkau sebenarnya telah ALLAH jadikan begitu tinggi MARTABATMU..

...
Tulang rusuk ADAM yang hilang,
biarlah dia yang MENCARINYA sendiri.
Hawa pula, tunggulah dan BERSABARLAH,
tak perlulah kamu yang mencari Adam.
Kerana kamu TETAP tulang rusuknya yang hilang,
dia akan DATANG MENCARIMU dan MENGAMBILMU suatu hari nanti.

Apa yang boleh kamu usahakan Hawa ialah berdoa agar Adam yang datang itu adalah Adam yang beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yang baik.
Dengan kata lain dapat membimbing kamu ke jalan yang lurus untuk ke syurga...

•.♥• Jika ALLAH Tidak Menulis JODOH Kita Bersama dia..
Kita Tetap Tidak Akan Bersama Dengannya •.♥• ..

Kerana tulang rusuk dan pemiliknya TAKKAN PERNAH tertukar dan akan bertemu PADA WAKTUNYA..

InsyaAllah :)

Thursday, April 19, 2012

:)


19.4.2012....5.15p.m...

Assalamualaikum ... Ya Allah....

Sesungguhnye aku bersyukur ke hadrat Mu yg aku msih diberi kesempatan hidup di muke bumi mu ni Ya Allah... Sesungguhnye hidayah yg Kau bg pd aku ni,bt aku menangis btape bnyknye salah aku .. dose2 aku pd Mu Ya Allah.... Aku post ni ats niat bukan aku nk menunjuk2 pd org laen.. tp ats perkongsian bersame...Aku manusie biase yg mencri keredhaan Mu Ya Allah.... aku dh jumpe aku yg dulu Ya Allah.... sblm ni aku lalai dr landasan Mu Ya Allah.. dgn kenikmatan kau bg pd aku.. aku x gune nye sebaik-baik mungkin.. dan Kau telah tarik smule akn kenikmatan Mu itu dr hamba mu ni yg jahil ... yg sentiase berdosa... yg sentise lalai dgn keduniaan .... Ya Allah... manusia ibarat sebuah buku ... tarikh lahir pd muka depan.... tarikh kematian pd kulit buku yg terakhir.. dan dalam buku tersebut terdapat helaian2 cerita nya.... tercatat segala perbuatan akn kandungn itu... segala2 dosa juge yg dicatat... dan "buku" ini akn di hadap kn pd Mu jua dr mane buku ini dr Mu Ya Allah... aku bru menerime akn kesedaran tu Ya Allah.... akn kesedaran yg mane aku hanye insan kerdil.. seorang Hamba pd Mu Ya Allah... Aku mohon pd mu Ya Allah .. aku mohon kau ampunilah dose2 org2 terdhalu dr ku... terdahulu pergi dr aku... ampuni lah dosa2 yg telah mereka lakukan .. sesungguhnye aku amat menyayangi umat2 Islam... yg berjuang mencari keredhoan mu Ya Allah....Sesungguhnya kau Maha Pengampun ats segale sesuatu.... doa aku x akn putus2 bt saudare sesame Islamm.... sentise berdoa smoga roh2 mereka bersama Mu skrg ni Ya Allah.. Hidup nya aku di sini untuk Mu Ya Allah.. untuk memahat kesetiaan ini hanye pd Mu Ya Allah... Ampuni lah dosa2 ummi abah aku.. sesungguhnye mereke org2 yg palaing aku syg... paling aku cinta di dunia ini.. tanpe mereka... aku x thu aku cm mane skrg...aku insan yg terpilih di beri kenikmatan merasai adenye kedue ibu bapa yg terbaik sekali bg aku... aku bertuah.. aku bersyukur...dan sedikit malu kpd Junjungn Mulia Nabi Muhammad S.A.W... yg mane Baginda anak yatim piatu pd mase kcik lg... tp baginda tetap tabah ... tabah akn itu... aku x boleh byg cm ne aku tanpa  ummi abah... sekse sgt.. Ya Allah.... bimbingkn lah aku ke jalan Mu... sekiranya aku lalai.. hadiahkan aku saudare sesame Islam dlm memberi peringatan pd aku... supaye aku dpt sentiase melihat cahaye Mu Ya Allah... kepada semua... aku nak mintak maaf sekirenye aku ade kesalahan... maafkan aku.. same ade sengaje ataupun tidak.. kerana aku hanye manusie biase yg sentiase inginkn kebaikan ...aku minte maap kalu ade sikap aku ni yg buat semue marh... sakit ati.. terluke... aku minte maaf.... aku minte maaf...pd org yg rapat ngn aku... sekirenye aku pergi... jgn prnah tangisi pemergian aku...aku hanye mahu semua teruskn perjuangan mempertahankn maruah Islam ...teruskn perjuangn.. Allah sentiase bersame kite... dan sekirenye kalian mendgr akn kematian aku suatu ketike or pd bile2 aje... hadiahkn aku ayat2 suci Allah.. InsyaAllah .. aku akn tenang ... ingtlah aku akn selalu ade di hati kalian semua...pd yg syg aku... kalau mendgr akn kematian aku suatu ketika nanti... berdoalah pd Allah yg awk akn mendapt lebih baik... ye.. lebih baik....  maafkn aku... aku hnye insan biase...

Ya Allah... 
sesungguhnye Engkau Maha Mengetahui akn sesuatu perkara....



~JA~  :)

Sunday, March 11, 2012

umm.... sad :"(





2.10a.m....12/3/2012...



Nothing to describe off but i tried copy from my feel onto this art.... i am hardess one to forget ...really... pliss.... i need a soul... as mine.. pink of soul as before...
i am cheerful girl before and what that event happened to seems that i like a loser girl.... 
i need my family"s,friends support.. i need it...
i am sad girl....
i never end the tears....
i need everyone support to get my old self...!!
myself ...
seriously... if i am alone... i turn to the sad girl...
:"( 




Thursday, March 8, 2012

Right thing!!

6.02 A.M.... Friday




everyone will eventually make 2 mistakes in 



love..



1st,



they fall for someone they'll never have 



and 



they ignore the person right 



in front of their face :) ♥